מחיר חנות וירטואלית – מה באמת קובע?

מעוניינים בחישוב קל ומהיר לגבי מחיר חנות וירטואלית בשבילכם?

השתמשו במחשבון הבא שיחשב לכם הערכת מחיר אופציאונלית בהתאם לגודל חנות, פלטפורמה ותוספים שונים שאולי תרצו להוסיף בעתיד.

1 תבחרו כמות מוצרים
2 תבחרו פלטפורמה
3 תבחרו תוספים לחנות

המדריך המלא לעלות הקמת חנות וירטואלית

מסחר דיגיטלי נהיה לשם דבר בשנים האחרונות, ובצדק. בתקופה של כשני עשורים, המסחר באינטרנט צבר תאוצה והפך לזירת מסחר גלובאלית אשר שינתה את כללי המשחק לחלוטין – אם פעם חנות היוותה נכס מוגבל הדורש הוצאות הקמה גבוהות ותלויה בלקוחות מקומיים, הרי שכיום עסק ניתן להקמה בזמן קצר ובעלות נמוכה יחסית ולפנות גם ללקוחות הנמצאים בקצה השני של הגלובוס, כל זאת באמצעות מספר קליקים. אחד השינויים המשמעותיים בתקופתינו הוא ללא ספק העובדה שכיום חנות אינטרנטית אינה בגדר מותרות השייך רק לחברות גדולות או לתיווך של אתרים גדולים כמו אמזון ואיביי – היום גם בעלי עסקים בינוניים וקטנים יכולים למכור כל מוצר הנמצא ברשותם.

אין ספק שחנות וירטואלית היא נכס איכותי וכדאי, אך ישנם דברים שלא השתנו וכנראה לא ישתנו לעולם: הקמת עסק דורשת מחקר מעמיק, הבנה של השוק והקהלים, הצבעת מטרות ויעדים, בניית תוכנית כלכלית וכמובן תכנון עלויות. במדריך הבא ריכזנו לכם את כל הפרמטרים החשובים שצריכים להלקח בחשבון, כדי שתוכלו להערך מראש ולקחת החלטות מושכלות בהמשך ואף לחשב בקלות את ההוצאות הרלוונטיות לפרויקט שלכם.

1 דומיין

פרט קטן וחשוב שמשפיע על נגישות הגולשים לאתר, הופעה במנועי חיפוש ורלוונטיות – יש לבחור בדומיין שמשקף את שם ו/או סוג העסק בפורמט קצר וקולע. בנוסף, כדאי להתמקד בדומיין הרלוונטי לשווקים להם אתה מוכר – חנות עולמית תסתיים ב-.com, ישראלית ב-co.il, וכך הלאה.

2 אחסון

שרת הוא מחשב המאחסן אתרים ומגשר בין הבעלים לגולשים באמצעות רשת האינטרנט. כיום ניתן להשיג פתרונות אחסון דרך בונה האתר, אך חשוב לשים לב לדגשים לפני שמתפתים למחיר:

  1. מהירות טעינה – אתר שנטען לאט הוא אתר לא אפקטיבי. שימו לב שיש לבצע את בדיקת המהירות בשרתים הרלוונטיים לקהל הלקוח: אין טעם לאחסן חנות בשרת ישראלי אם קהל היעד גר באוסטרליה.
  2. ישנה תמיכה טכנית ומקצועית לכל תקלה, פניה ושאלה.
  3. ישנם שירותי גיבוי כוללים ואיכותיים.
  4. אפשרות לפתיחת חשבון דואר אלקטרוני התואם את שם העסק.

שרת טוב הוא אחד הפרמטרים המשפיעים על דירוג האתר ועל שביעות רצון הלקוחות – כך שמדובר בבחירה קריטית.

בנוסף, גם השרת הטוב ביותר לא יכול לאחסן חנות אינטרנטית מוצלחת ללא רישיון SSL – פרוטוקול אינטרנטי בשם Secure Socket Layer המהווה את הסטנדרט העולמי לגבי מעבר מאובטח לעמוד הגבייה בו מתבצעת הפניה לחברת הסליקה: בלעדיו, לא ניתן לבצע עסקאות בטוחות.

3 החנות עצמה

החלק בעל טווח המחירים הגדול ביותר: משירות חינמי לעשרות אלפי שקלים – הסיבה לכך באה מחלוקה ל-3 סוגים עיקריים:

חנות קוד סגור במודל שכירות:

שימוש בתבנית קיימת תמורת תשלום שכירות חודשי. ישנן חברות המציעות את השירות גם בחינם, עם פיצ'רים בסיסיים בתשלום.

יתרונות: מתאים לעסקים קטנים ולטווח קצר. קל, זול ומהיר – ניתן להקים חנות תוך יום.

חסרונות: החנות היא לא נכס שלכם, אין גישה לקוד כך שלא ניתן להטמיע את מרבית השירותים החיצוניים (ויש לא מעט כאלו), מתחרים יכולים להקים חנויות הדומות לשלכם בקלות ובמידה והחלטתם לעזוב, כל מה שבניתם יישאר שם.

לא מתאים לטווח ארוך ולעסקים המחפשים להתפתח.

עלות חנות קוד פתוח במודל פרטי:

בד"כ כשמדברים על חנות וירטואלית, מתכוונים לפתרון הנ"ל. מדובר במערכות המיועדות למטרה מסחר דיגיטלי (כמו Magento ו-Woocomerce המיועדת לפלטפורמת WordPress), אותן ניתן להקים, לתכנן ולעצב כראות עיניכם וכמעט ללא הגבלה. בנוסף, יש לא מעט תוספות ושירותים המפותחים ומותאמים לפלטפורמות הנ"ל, כך שכמעט כל צורך שלכם כבר בר מימוש.

יתרונות: החנות בבעלותכם כך שניתן לעבור לחברה אחרת בקלות, חופש פעולה גדול מאוד, ניתן להתקין תוספות ופיצ'רים נוספים, מתאים לעסקים ויזמים המעוניינים לגדול, נמצא בשימוש של לא מעט חברות גדולות בשוק, המערכות הגדולות והפופולאריות כוללות כמעט כל דבר שעסק צריך.

חסרונות: יקר יותר, מצריך לימוד של המערכת או פניה לבונה אתרים.

חנות קוד חברה במודל פרטי:

כאן אין הגבלות – מה שאתם רוצים יכול להתממש ללא שום מגבלת מערכת. אתרים במודל הנ"ל משתמשים לרוב בשפת תוכנה המיועדת למערכות מורכבות (ASP.net). כמו שניתן להבין, כגודל החופש, כך גודל ההוצאות: בניה של אתר כזה מסתכמת בעשרות אלפי שקלים, וזה עוד לפני התאמות, תוספות ומעברים.

יתרונות: גמישות מירבית, מתאים ליזמים ובעלי עסקים המחפשים מודל מיוחד – חנות המבוססת על תשלום חודשי, פלטפורמת מכירות מבוססת תוכן גולשים וכו'.

חסרונות: עלויות גבוהות במיוחד, כל שינוי מצריך תוספת תשלום, מעבר למתכנת אחר כנראה יצריך תשלום נוסף רק על למידת האתר, תוספים ושירותים חיצוניים דורשים התאמה אשר כרוכה גם היא בתשלום נוסף.

מה כדאי? קודם כל חשוב למפות בצורה נכונה את מטרות ויעדי העסק בשילוב בניית תקציב חכמה כדי להגיע למסקנה הנכונה. רק לאחר מכן כדאי לבדוק עלויות ולקבל הצעות מחיר – אין מה להשוות בין עלויות של בניית חנות ב-Magento לעומת בניה של פלטפורמה לחנות מאפס.

info_outline

גם כשמוצאים שיטה מתאימה במחיר טוב, חשוב לזכור שיש לבדוק לא מעט פרמטרים נוספים: ניסיון ותיק עבודות (של בונה האתרים) ושירותים נוספים כמו התממשקות לקופה קיימת, משיכת מוצרים, סנכרון מלאי, התאמה למובייל ועוד שיכולים להשפיע רבות על התוצאה הסופית.

4 גביית תשלום ישיר מהאתר

חברת סליקה נותנת שירות המגשר בין החנות שלכם לחברות האשראי ויוצר הליך וירטואלי ומאובטח שבו פרטי הלקוח המלאים אינם נשמרים לא בחנות ולא בחברת האשראי. דעו לכם – על פי חוק, שמירת מספרי כרטיס האשראי של הלקוחות בחנות אסורה בהחלט.

5 תשלום לחברות האשראי

תשלום גורף הקיים גם לבעלי עסקים מקומיים, ומתבסס על אחוזים מעסקאות אשר בוצעו ע"י כרטיסי אשראי. לרוב ישנן מדרגות שונות לפי נפח העסקאות, כך שכדאי לבדוק את ההסכמים ככל שהעסק שלכם מתפתח.

6 מדיה,טקסט ומוצרים

בחרתם מערכת? התקנתם אותה? הוספתם את השירותים והפיצ'רים שאתם צריכים? מעולה! עכשיו כמו חנות אמיתית – צריך למלא אותה במוצרים, מחירים, קטגוריות, תיאורים ומה לא. לא מעט אנשים המגיעים לשלב הנ"ל בטוחים שמדובר בעניין של כמה דקות ומגלים שמדובר שהדקות הפכו לשעות ואפילו לימים המתורגמים ככסף וזמן יקר – חלק מהתמונות דורשות צילום מקצועי/רכישת תמונות ממאגר, ומישהו צריך לעבוד כדי להכניס את כל המוצרים לחנות, על אחת כמה וכמה כשמדובר בחנות שמכילה אלפי מוצרים (כך שגם תמחור של 1 ש"ח למוצר יכול להפוך להוצאה משמעותית). תכננו מראש מהם המוצרים, מה צריך בשביל כל אחד מהם, ואיך דואגים להעלות אותם למערכת. זכרו שגם אם החלטתם לעשות זאת לבד, עדיין מדובר בהוצאה נכבדת.

לסיכום, ריכזנו לכם את 6 הפרמטרים החשובים ביותר הדרושים לכם לצורך הבנת התקציב הדרוש לכם להקמת חנות אינטרנטית. מדובר בגורמים רלוונטיים וחיוניים לפעילות החנות, ולא ניתן לדלג על אף אחד מהם. בנוסף, למדתם על כל חלק בשרשרת כדי שתוכלו לדעת למה לצפות, מה לשאול ובמה להתמקד כדי שתקבלו חנות שבאמת מתאימה לצרכיכם ותוכלו להוביל את העסק שלכם להצלחה בפלטפורמה עם פוטנציאל כמעט אינסופי.

מעוניינים בחישוב קל ומהיר לגבי עלות הקמת חנות וירטואלית בשבילכם? השתמשו במחשבון הבא שיעשה לכם סדר בראש וייתן לכם להתחיל לעבוד!

הקמת חנות וירטואלית – כל מה שאתם צריכים לדעת
נוסחת ההצלחה לעיצוב חנות וירטואלית

2 תגובות. Leave new

  • שלום. יש לנו חנות וורדפרס ישנה עם קרוב ל 1000 פריטים.
    אנחנו מעוניינים לעצב אותה מחדש. הינו רוצים לשמור על האיסטוריה של הזמנות ומשתמשים בחנות.
    איך אפשר לשדרג וכמה זה עולה?

    הגב
    • שלום נמרוד,
      אשמח שתשלח לנו את כתובת החנות ופרטי גישה אנחנו נבחן תקינות של אתר ובסיסי נתונים. במידה והכל תקין, התהליך הוא פשוט. יש שיטות מיגרציה של נתונים מ חנות וורדפרס ישנה לחדשה.
      לגבי עלות של חנות וורדפרס חדשה, אנחנו יכולים לאפיין ביחד את הצרכים שלכם ובהתאם לספק הצעת מחיר. התמחור תמיד מתבצע באופן אישי.

      הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.

תפריט