נוסחת ההצלחה לעיצוב חנות וירטואלית

עולם המסחר נע קדימה במהירות לעבר האון ליין, אלפי חנויות וירטואליות נפתחות בכל יום ומיליוני אנשים מבצעים את הקניות שלהם ברשת. בעולם תחרותי שכזה, אתם צריכים חנות אינטרנטית שתבלוט מעל כולם ותספק ללקוח שלכם חוויית משתמש מעולה ויעילה.

אז מה יגרום לגולשים להיכנס דווקא לחנות שלכם? מה יהפוך את האתר שלכם למזמין ומושך? איך תגרמו לאתר להתבלט מעל כולם? ואיך יוצרים תנועה נכונה עד לתשלום בקופה?

כל התשובות לשאלות הללו, מתחילות ומסתיימות באופן שבו בנוי האתר –  העיצוב החזותי, ממשק המשתמש וחוויית המשתמש. כל אלה קשורים אחד לשני והם המייצרים את הדרך בו יגלוש הקונה הפוטנציאלי בתוך האתר.

חוויית משתמש שתנצח את כולם

כדי לעצב נכון את האתר, צריך לקחת בחשבון שני דברים: ממשק משתמש – (UI (User Interface וחוויית משתמש – (UX (User Experience שני הגורמים הללו הם האחראים הישירים לעליית יחסי ההמרה בחנות הווירטואלית ולמכירות.

מהו ממשק משתמש – UI ?

זהו החלק בו מתקיימת האינטראקציה בין המשתמש ל׳מערכת׳ ודרכו מתקיים הקשר. (במקרה שלנו, אתר האינטרנט כפי שמופיע על גבי מסך המחשב, הנייד או הטאבלט)

כיום קיימת הבנה שהעיצוב החזותי חייב להיות כפוף לשיקולי נוחות המשתמש. ככל שלמשתמש יהיה נוח יותר באתר, כך הוא יישאר בו זמן רב יותר וכך יגדלו הסיכויים שהוא יבצע רכישה. אתרים מורכבים או שאינם ברורים למשתמש – יפים ככל שיהיו – יגרמו לו לנטוש מהר מאד.
את בניית ממשק המשתמש מלווים מומחים מתחום הפסיכולוגיה, הנדסת אנוש, מחשוב ועיצוב גרפי.

עיצוב ממשק משתמש

מהם מרכיבי ממשק המשתמש המרכזיים בתהליך בניית חנות?

  • עמוד הבית
  • קטלוג מוצרים:
    • בר ניווט / תפריטים
    • סינון וחיפוש מוצר
    • קטגוריות /מחלקות בחנות
    • השווה / compare wish list
  • דף מוצר:
    • גלריה
    • וריאציות של המוצר (צבעים, מידות וכדומה)
    • הוספה לסל או מעבר לקופה
    • מוצרים נלווים / מוצרים משלימים
  • תהליך סיום הקניה (Checkout Process ) : סל קניות, הרשמה לאתר, פרטי משלוח, קופה

 

השיקולים המרכזיים באפיון ממשק המשתמש

  • ללמוד על המוצר – מה המוצר שלכם? מה מאפיין אותו? מה ייחודי בו? הבנת המוצר היא ההתחלה
  • ללמוד על קהל היעד – כדאי לפלח באופן מדויק וספציפי את קהל היעד כדי להתאים לו את חוויית המשתמש הנכונה ביותר.
  • ללמוד על המתחרים – מי המתחרים שלכם? מה מבדל אתכם מהם? ואיך תוכלו להתבלט מעליהם ולגרום ללקוחות להגיע אליכם דווקא? כשאתם בתחרות, חשוב שתכירו מול מי אתם עומדים, על מנת לנהל את התחרות העסקית באופן נכון.
  • המותג – ממשק המשתמש חייב להיגזר מערכי המותג ומהמיצוב שלו בשוק ומול המתחרים.
  • סוג המוצר – אילו מאת מוצרים אנחנו מוכרים ואיך נבנה את הקטלוג. סוג המוצר הוא מפתח להבנה מי הוא קהל היעד שלנו ומה הצפיות שלהם בחיפוש בקטלוג.
  • תהליך הרכישה – חשוב ללמוד מראש על תהליך הרכישה של הלקוחות, האם הם מגיעים כדי להתרשם? לקבל השראה? לרכוש מיד?
  • כמות ואופן הקידומים באתר – האם האתר עונתי ונדרשים קידומים בכל עונה? מה תדירות החלפת המלאי? האם תחום קידומי המוצרים הוא מרכזי?
  • סוגי מבצעים – אילו מבצעים ובאיזו תדירות?

מהי חוויית משתמש – UX ?

זוהי החוויה אותה חש הגולש כשהוא משתמש במערכת והיא חלק ממסע הלקוח. כשאדם גולש לראשונה באתר, אם הגלישה ותפעול האתר קל ונוח עבורו, המשמעות היא שחוויית המשתמש שלו היא טובה וחיובית וסביר להניח שהוא ישהה יותר באתר ואף ישוב אליו.

כשבונים חנות אינטרנטית, השאיפה היא ליצור תחושה חיובית, מספקת, יעילה, נוחה ופרודוקטיבית בקרב המשתמש. .

אפיון חוויית משתמש הינה תהליך חשוב ביותר להצלחתה של החנות. באמצעות אפיון ux נוכל להגדיר את הדרישות לעיצוב חוויית משתמש נכונה ומושלמת עבור הלקוח.

ממה מורכבת חוויית המשתמש בחנות וירטואלית ?

 

שימושיות | Usability  – קלות התפעול של הפונקציות באתר. הזנת תוכן, ביצוע פעולות, קבלת משוב מהמערכת.

אסתטיקה | Graphic Design – העיצוב הוויזואלי של האתר והתאמת השפה החזותית למוצר, באופן שיהיה מושך אך גם נעים ובעיקר לא מיושן.

ארכיטקטורת מידע | Information Architecture  – התאמה לדרך בה המשתמש מחפש מידע באתר ולדרך החשיבה שלו.

כתיבה | Content  – חשוב שהכתיבה תהיה ברורה, בשפה קלה להבנה, נקייה משגיאות ומותאמת למוצר.  כמו כן, חשוב שתהיה שיווקית.

נגישות | Accessibility – כיצד המידע מונגש לגולש והקלות שבה ניתן להתמצא באתר. איפה לוחצים, איך עוברים מדף לדף? איך מגיעים בקלות ממקום למקום? איך מגיעים לקופה?

מהימנות | Reliability מידע אמין יגרום לגולש להרגיש בטוח. הקפידו על אמת בפרסום, מינימום שגיאות, שקיפות ואפשרות נוחה לאינטראקציה עם שירות לקוחות.

 

למה כדאי להשקיע בחוויית משתמש?

  • מניעת טעויות בתהליך עיצוב ו בניית חנות.
  • תורמת לחסכון בתהליכי הפיתוח.
  • הגעה ליעדים (יעדי מכירות, פעולות וכו׳)
  • תכנון של התפתחות המוצר והכנה לעתיד.
  • חוויה יכולה להעצים ערך קיים או לבדל מוצר.
  • חוויה טובה יכולה להחזיר משתמשים.
  • חוויה טובה יכולה לגרום לעליה בערך המוצר.

WEB2 מלווים אתכם לאורך כל הדרך

לקוחות רבים אינם מבינים שבניית חנות אינטרנטית אינה מסתכמת רק בפן הוויזואלי, אלא מצריכה עבודת הכנה רבה עוד בטרם ניגשים לעיצוב ולתכנות. אנו ב WEB2 מציעים לכם ליוויי בבניית החנות שלכם, צעד צעד לכל אורך התהליך. תהליך העבודה שלנו כולל מספר שלבים:

  • אפיון צרכים מדויק – מטרות הממשק, אילו רכיבים יתאימו, על אילו צרכים יענה הממשק, מה המדדים להצלחה?
  • מחקר קהל יעד וסקר שוק – מי קהל היעד שלכם? מה הלקוחות שלכם אוהבים? מי הם המתחרים שלכם ומה האיומים שעלולים להופיע?
  • ניתוח התנהגויות משתמשים – תהליך המאפשר לצפות את הרגלי השימוש, היכולות הטכנולוגיות ואף את תגובות המשתמשים בכל שלבי המפגש עם המוצר.
  • מסע הלקוח – תכנון התהליך ונקודות המגע עם הלקוח משלב החשיפה הראשוני ועד לרכישה.
  • אפיון ויזואלי של ממשק המשתמש – יצירת שפה עיצובית ייחודית לחנות האינטרנטית המשלבת חדשנות וטכנולוגיה, תוך התאמה לקהל היעד.
  • פיתוח ותכנות – הקמה בפועל של האתר.
  • בדיקת איכות לאתר – ביצוע בדיקות איכות בכל שלב בפיתוח ולאחר סיום.

היתרון של WEB2

המתודולוגיה של WEB2 בנויה משילוב של ידע מקצועי וניסיון בשיווק, עיצוב ופיתוח אתרי מסחר מקוון באופן המותאם לכל לקוח באופן ייחודי.

פעמים רבות, הלקוח נקרע בין המעצב שלא תמיד מבין את המגבלות העומדות בפני המתכנת וגם לא תמיד מבין את מסע הלקוח ואת ממשק וחוויית המשתמש. התנגשויות מהסוג הזה מאטות את הפרויקט ויוצרות מצבים בהם אחד הצדדים צריך להתפשר, מה שפוגע בסופו של דבר בלקוח ובצרכי האתר. היתרון שלנו ב WEB2 הוא השילוב בין פיתוח ובניית האתר לבין עיצובו. אצלנו תוכלו לקבל את העיצוב והפיתוח גם יחד, מה שיאפשר לכם להימנע ממתח מיותר, אי הבנות ובעיות. כי כשהכל נמצא באותו הבית, יש אחראי אחד ויש סנכרון בין הדברים!

מחיר חנות וירטואלית
מחיר חנות וירטואלית – מה באמת קובע?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
נא להזין כתובת אימייל תקנית.

89 − = 84

תפריט