הקמת חנות וירטואלית – כל מה שאתם צריכים לדעת

כל המושגים שכדאי להכיר לפני שאתם מקימים חנות וירטואלית

עולם הצרכנות עבר מזמן לאינטרנט. לפי מחקרים שפורסמו השנה, 96% מהאמריקאים בעלי חיבור פעיל לאינטרנט ביצעו לפחות רכישה אחת און ליין, כאשר 80% מהם עשו זאת בחודש האחרון. בשני העשורים האחרונים גם לא מעט ישראלים גילו את העולם הווירטואלי, ואלפי חנויות משווקות מיליוני מוצרים רק בישראל לבדה.

מגוון רחב של אפשרויות

כשרציתם להתחיל להניף את העסק שלכם ולעלות את חנות הווירטואלית הבאה שלכם לרשת, בוודאי נתקלתם במגוון רחב של אפשרויות והצעות לבניית החנות. קיימות מאות פלטפורמות ישראליות המציעות בנייה של חנויות וירטואליות, תוכלו לקבל חנות מוכנה אליה תזינו מוצרים קיימים, פיתוח של חנות משלכם מאפס. או, לחילופין, שימוש בפלטפורמות קוד פתוח המאפשרות הקמה של חנות בהתבסס על קוד שקהילות מתכנתים רבות פתחו לפניכם.
נסקור בקצרה את המושגים השונים בתחום, ונעמוד על היתרונות והחסרונות של הפלטפורמות השונות על מנת שתוכלו לבחור בצורה מושכלת יותר את הדרך בה תרצו תבנו את הפרוייקט הבא שלכם בעולם הווירטואלי.

קוד פתוח מול קוד סגור

אחד המושגים הפחות נפוצים בקרב שלא ניזון משורות קוד צפופות לארוחת הבוקר הוא עולם ה”קוד הפתוח” ו”הקוד הסגור”. פלטפורמות הבנויות במערכות קוד פתוח מאפשרות כניסה לקוד המקור של המערכת, לשינוי שלו והוספת פלאג-אינים (תוספים) המרחיבים את היכולות של הפלטפורמה המקורית. בעולם החנויות הווירטואליות נפגוש בעיקר חנויות הבנויות במערכות “ג’ומלה”, “מג’נטו” – “וורדפרס”.

יתרון השימוש במערכות אלה הוא הקלות בה ניתן למצוא מתכנתים המתחזקים את החנות, כאשר מגוון רחב של תוספים זמינים ומפותחים על ידי חברי קהילה המונה מיליוני מתכנתים ברחבי העולם. עם זאת, מדובר לעתים במערכת מורכבת, מסורבלת מעט, שיש לבנותה בצורה מקצועית על מנת שתוכלו ליהנות מחנות שלכם עם הביצועים הטובים ומהירים.

מערכות קוד סגור, לעומת זאת, אינן מאפשרות גישה לקוד המקור, ולכן יש לתכנן היטב את החנות או האתר הנבנה באמצעותה, משום שרק כמות קטנה של מתכנתים (שבנו את החנות) יוכלו לגשת לקוד ולשנות אותו. חברות רבות מציעות פלטפורמות ל בניית חנות וירטואלית “בהשכרה חודשית” הבנויות על בסיס קוד סגור, המשוכפל מחנות לחנות. יתרון חנויות אלה הוא בנייה מהירה של החנות הווירטואלית ודמי הקמה נמוכים יחסית, על חשבון אחסון חודשי במחיר גבוה יותר. כעת, חלקכם ישאל מהו אחסון האתר, האם האתר לא “יושב” באינטרנט?

אחסון אתרים

הנגישות לאתר האינטרנט מתבצעת באמצעות הקלדת שם האתר בדפדפן (כתובת הדומיין). על מנת שהאתר יחובר לשרת בוא הוא מאוחסן התשלום עבור אחסון האתר מקביל ל”שכר דירה” והוא חודשי. מרבית החנויות משתמשות בשרת שיתופי כאשר אתרים רבים מאוחסנים על אותו השרת. חנויות גדולות מאד עשויות להיות מאוחסנות על שרת פרטי אחד (או יותר), שנועדו להחזיק כמות גדולה של גולשים.
כעת, לאחר שאחסנו את החנות, כיצד נמשיך ונתחזק אותה?

תחזוקת החנות

לאחר שהזנו את המוצרים השונים בחנות הווירטואלית, בכל פלטפורמה בה בחרנו לעבוד, יש להמשיך ולתחזק את החנות. להעלות קטגוריות ומוצרים חדשים, לשנות מחירים, ואף ליצור אמצעי פרסום וקידום מכירות, קופונים, ניוזלטר (עדכון לקוחות קיימים או לקוחות פוטנציאליים ברשימת התפוצה). לעתים מתגלים באגים שונים בחנות ולכן יש להמשיך ולתחזק אותה הן מבחינת תכנות האתר והן מבחינת תפעולו. במרבית המקרים תפעול האתר יתבצע במערכת ניהול המשמשת כדפים נסתרים באתר אליהם לקוחות אינם מגיעים, אך את קוד האתר (מאחורי הקלעים) יצטרך להמשיך ולתחזק מתכנת מקצועי.

עלות החנות

חנויות ווירטואליות נעות על פני טווח מחירים שונים. מאלפי שקלים ועד עשרות אלפי שקלים, בהתאם לפלטפורמה בה בחרתם לעשות שימוש, מכמות המוצרים שיש להזין ועד לרמת המורכבות של החנות. בדרך כלל מערכות מוכנות יהיו זולות יותר בשנה הראשונה להקמת החנות, אך אם אתם משלמים “שכירות חודשית” על המערכת, בסופו של יום עלות החנות תצטבר לעשרות אלפי שקלים בתוך מספר שנים.

מהירות עליית האתר ומעבר בין העמודים

אספקט נוסף שכדאי לקחת בחשבון כאשר בונים חנות וירטואלית הוא מהירות עליית האתר. קוד הבנוי נכון, הן במערכות מוכנות והן במערכות שנבנו במיוחד עבורכם יכללו מגוון רחב של “אופטימיזציות”, או קטעי קוד שנועדו להאיץ את עלית האתר והניווט בו. מומלץ לבחון כמה אתרים של הספק המציע לכם את החנות הווירטואלית ולראות את מהירות העלייה שלהם, וכן הניווט בין הדפים.

פרסום החנות הווירטואלית  וקידום בגוגל

נגע באחד החלקים החשובים להצלחה של חנות הווירטואלית שלכם. פרסום החנות והמוצרים בה, וכן קידום האתר במנוע החיפוש של גוגל. אתר שנבנה בקוד תקני יזנק במנוע החיפוש (במיוחד אם הקוד הותאם גם לסלולרי). אתר שנבנה בקוד לא תקני, או בצורה לא מקצועית, עשוי להישאר מיותם בעמודים האחרונים של גוגל – דבר שיצריך מכם השקעה גבוה יותר בפרסום אורגני וממומן במדינות שונות.

לסיכום, בחירה של פלטפורמה לבניית החנות הווירטואלית דורשת היכרות עם עולם האינטרנט והיתרונות העצומים שהיא מציעה, לרבות הפלטפורמות השונות. נמליץ להתייעץ עם חברות שיש להם שם בתחום בבניית אתרי מכירות, כך שתוכלו להקים חנות וירטואלית מנצחת!

חברת web2 מתמחה בבניה של חנויות וירטואלית מקצועיות מזה שנים רבות! נשמח להקים עבורכם את הפרויקט הבא שלכם!
צרו קשר עכשיו: 054-4969514, ותקבלו הצעת מחיר הוגנת.

בניית חנויות אופן כארט
בניית חנות OpenCart
מחיר חנות וירטואלית
מחיר חנות וירטואלית – מה באמת קובע?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.

8 + 2 =

תפריט