בניית חנות אינטרנטית בתקופת הקורונה – MUST

הקורונה שמלווה אותנו החל מחודש מרץ וכפי הנראה לא תיעלם לגמרי מחיינו כל כך מהר, האיצה את תהליכי המעבר של אנשים רבים לקניות באונליין. קהל צרכנים שבלית ברירה נאלץ להשתמש באינטרנט ככלי תקשורת עיקרי בתקופת הסגר, הבין פתאום שזה נוח, ידידותי וחוסך המון זמן. זה לא סוד שבארה״ב ובסין ענף הקניות באונליין משגשג ורבים משתמשים בו, אולם בישראל הוא עדיין נמצא בצמיחה מתמדת ויש לו לאן להתפתח.

אנחנו צופים מדי ערב בחדשות בבעלי עסקים שהעסק שלהם הגיע לקריסה אולם, אף אחד לא מספר על תופעה הפוכה אליה אנו ב WEB2 נחשפים בעבודה שלנו – של בעלי עסקים שעמם עבדנו על בניית חנות וירטואלית בחודשים שלפני פרוץ המגפה וכאשר הגיעה הקורונה הם היו מוכנים לספק שירותים ומוצרים. ולמרות שהחנות הפיזית שלהם הייתה סגורה – חנות האון ליין שבנינו עבורם אפשרה להם להגיע ללקוחותיהם, ליהנות מלקוחות חדשים ולעבוד באופן שוטף בכל הזמן שעסקים אחרים נאלצו להמתין לפתיחת הסגר.

אם אתם בעלי עסק המוכרים מוצרים או שירות ועדיין אין לכם חנות באונליין, זה הזמן שלכם להצטרף לאלפי בעלי עסקים שכבר בנו חנות מקוונת ונהנים מקהל חדש שלא היה מגיע אליהם אלמלא העסק הווירטואלי.

עסק שלא יתאים את עצמו לעולם החדש – יעלם

עסק מצליח הוא כזה שיש לו את היכולת להתמודד עם שינויים בזמן אמת ובמקביל, להבין לאן העולם העסקי צועד ולתכנן קדימה. ההיסטוריה מראה שלא מעט עסקים נעלמו עם השנים מכיוון שלא השכילו להבין שהם צריכים להתחדש. כיום, אחד החידושים החיוניים ביותר שאתם צריכים להביא לעסק שלכם המוכר מוצרים או שירותים, הוא לבנות חנות וירטואלית, כי חנות שכזו היא לא פריווילגיה, היא הכרחית ונוכחנו בזה בעוצמה גבוהה בחודשים האחרונים.

האם כדאי להשקיע היום בתקופה של חוסר יציבות ואי ודאות בחנות אינטרנטית? וכמה זה עולה?
כאן תוכלו לקבל מוסג על עלות של בניית חנות ולהחליט לבד.

דו״ח החיים הדיגיטליים של בזק המתפרסם בכל שנה, סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים ברשת. מצפייה בנתונים, ניתן להיווכח (גם ללא קשר לקורונה) כי בכל שנה ישנה עליה ברכישות באונליין.
בשנת 2019 כ 82% מהאוכלוסייה רכשה באונליין, לעומת 78% ב-2018, ו 68% בשנת 2017.

1%

לקוחות בחודשים באפריל, מאי 2020 קנו בפעם הראשונה בחייהם באינטרנט

201982%
82%
201878%
78%
201768%
68%

והנה עוד כמה נתונים שישאירו אתכם המומים

  • בחודש אפריל 2020, נשבר בישראל שיא של כל הזמנים בחיפוש בגוגל אחר המילה ״משלוחים״.
  • 30% מהלקוחות בחודשים אפריל, מאי 2020 קנו בפעם הראשונה בחייהם באונליין – חלקם מעל גיל 50.
  • סקר שביצעה חברת האשראי MAX ממחיש שתי מגמות: מצד אחד, התרסקות במכירות בכל ענפי הקמעונות לעומת התקופה המקבילה אשתקד (מרץ, אפריל, מאי). מצד שני, עליות משמעותיות משבוע לשבוע במחזורי מכירות אונליין.
  • ב eBay חלה עליה של 40% במספר המוכרים הישראליים בחודש אפריל 2020 לעומת חודש מרץ. כמו כן, חלה עליה של 46% במכירות המוצרים ששיווקו המוכרים הישראליים (ותיקים וחדשים), מכירות בסך עשרות אלפי שקלים.

נכון שאלה נתונים של זמן סגר, אבל יש שני דברים שחשוב להבין – הראשון הוא שרבים מהאנשים שחששו לרכוש באינטרנט ונאלצו לעשות זאת בלית ברירה, גילו שזה נעים, נוח ובטוח והמחסומים שלהם ירדו, כך שהם פלח שוק שהצטרף לרוכשים באונליין שאתם כעסק, יכולים להרוויח.

והדבר השני הוא, שהמגמה של רכישות באונליין לא הולכת להשתנות, להיפך, היא תלך ותתרחב ואם העסק שלכם לא יתאים את עצמו למגמה, הוא ימצא את עצמו פועל בשוק מצומצם, שהולך ונכחד.

ואם כל הנתונים לא הספיקו לכם, הנה עוד כמה סיבות למה אתם צריכים חנות וירטואלית

  • הגדלת קהל הלקוחות – חנות וירטואלית תגדיל לכם משמעותית את מעגל הלקוחות שלא יהיו תלויים בזמני פתיחה וסגירה או בהגעה פיזית לעסק. תוכלו אפילו למכור ללקוחות מעבר לים.
  • החנות שלכם בעולם הוירטואלי – הלקוח יוכל לתכנן ולמקד את הרכישה שלו גם אם הוא יגיע פיזית לחנות שלכם לבסוף. הוא יעשה את פעולת ההכנה בבית, יגיע ״מבושל״ ויחסוך לכם זמן ובלבולי מוח.
  • אתרי מכירות ישראליים זמינים תמיד – בזמן הסגר, הישראלים למדו לא לסמוך על אתרי קניות מחו״ל בגלל בעיות סגירת הגבולות ועיכובים באספקה, מתוך כך נולדה ההבנה כי כדאי להזמין מאתרי מכירות ישראלים.
  • תמיכה בעסקים מקומיים – לקוחות רבים העדיפו בזמן הבידוד לתמוך בעסקים מקומיים ולרכוש מחנויות קטנות ולא מרשתות. אם יש לכם חנות קטנה, כנראה שתהיו בעדיפות גם באונליין.

מה עוד חשוב שתדעו

אתם לא חייבים להיות גאוני מחשב ואפילו לא בעלי ידע טכני כדי שתהיה לכם חנות וירטואלית. אולי תצטרכו ראש שיווקי, אנרגיה יזמית ומוצרים אטרקטיביים, אבל את כל השאר אנחנו נעשה – בניית החנות, תחזוקה וקידום האתר, זו המומחיות שלנו.

אל תישארו מאחור, בנו עוד היום חנות וירטואלית!

נוסחת ההצלחה לעיצוב חנות וירטואלית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.

13 − = 5

תפריט